Hemsidor för företag i Nyköping med omnejd

WordPress hemsidor = responsiva och sökmotoroptimerade!

När vi bygger en hemsida, då tar vi alltid utgångspunkt i ditt affärsområde och det geografiska område där du agerar.
Vi bygger enbart hemsidor som har alla förutsättningar att synas bra i sökmotorerna på de sökord/-fraser som är viktiga för dig. För att lyckas med detta, är det vissa tekniker som en hemsida måste innehålla, nedan har vi listat allt som ingår i din nya hemsida från Responsiv Media.
Vi finns i Nyköping, men jobbar i hela Södermanland, Östergötland och Stockholms län.
Ring på 070 887 53 32 då bokar vi in ett förutsättningslöst möte, där vi kan gå genom Er önskar och ni kan få en pris!

Vi hjälper ditt företag att synas bättre på nätet med en ny och fräsch hemsida!


WordPress

Alla våra hemsidor byggs i WordPress. Det finns en anledning att mer än hälften av alla hemsidor i dag är byggda i WordPress. Det är smidigt, enkelt gränssnitt, många bra teman att välja på och sen är det som gjort för sökmotoroptimering. Vår egen hemsida är självklart också byggd i WordPress.


Mobilvänlig

Alla våra hemsidor har responsiv design. Det betyder att hemsidan anpassar sig efter skärmen den visas på. Detta är ett måste i dag, därför att Google har mobilvänlighet som en rankande faktor i sökresultatet. Vilket innebär att om din hemsida inte är mobilvänlig, då tappar den placeringar gent emot dina konkurrenters mobilvänliga hemsidor.


Sökmotoroptimering

Många webbleverantörer skippar sökmotoroptimeringen när dom bygger en hemsida, det tycker vi är helt fel. Vi gör alltid en sökordsanalys för varje enskild sida vi bygger. På det viset säkerställer vi att ni har bra förutsättningar att synas på det som era kunder letar efter. Analysen lägger till grund för alla rubriker, texter och meta data på hemsidan.


Unikt innehåll

Våra hemsidor innehåller självklart endast unikt och relevant innehåll. Det finns ingen som kan Er företag och tjänster bättre än Er själva, därför är det bäst ni kan skriva vissa texter själva. Vi kan självklart också vara behjälpliga med att ta fram textförslag och komma med tips och idéer på vad som hemsidan bör innehålla.
Google kan straffa en hemsida om det finns både intern och externt kopierat innehåll. Vi garanterar för att din nya hemsida endast innehåller unikt innehåll när den lämnas över.


Bilder

Det är viktigt med snygga moderna bilder och ikoner, som underlättar för dina besökare att förstå ditt budskap. Vi uppskattar om ni har bilder av kontoret, företagsbilar, anställda, produkter etc., men det är inte ett måste. Vi kan ta fram förslag åt er, så att hemsidan avspeglar det ni håller på med. Alla bilder på Er nya hemsida är självklart taggade med relevanta sökmotoroptimerade alt texter och filnamnen innehåller relevanta sökord-/fraser i filnamnet.


Sökmotorvänliga URL:er

Alla våra hemsidor byggs med sökmotorvänliga URL:er. Detta är bra både ur ett sökmotoroptimeringsperspektiv och för användaren, då det blir lättare att navigera runt på hemsidan. Det förbättra chansen att hamna överst på Google om sidans URL innehåller det viktigaste sökordet/-frasen för den respektive sida.


Sitemap / webbplatskarta

Alla våra hemsidor innehåller en XML sitemap. Syftet med en sitemap/webbplatskarta är att erbjuda en länk till alla befintliga sidor på en webbplats. Detta underlättar också för sökmotorernas spindlar när dom ska indexera din hemsida och vissa användare gillar också att navigera via en sitemap. Vi bygger självklart en sitemap som automatiskt uppdateras när ni lägger till eller tar bort en sida.


Robots.txt

Alla våra hemsidor har såklart också en Robots.txt textfil som ger instruktioner till Google och andra sökmotorer, gällande hur de ska indexera hemsidan. Det bör finnas en länk till sitemap i filen, samt instruktioner kring eventuella sidor som inte ska indexeras av sökmotorerna. Man kan i regel se om en hemsida har en Robots.txt fil vid att skriva in hemsidans URL och lägga till /robots.txt.


Interna länkar

Alla våra hemsidor innehåller bra och relevanta interna länkar mellan sidor, produkter och tjänster som relaterar till varandra. Interna länkar påverkar inte dina placeringar på Google i samma grad som externa länkar. Dock kan aktivt arbete med interna länkar med bra och precisa ankartexter, göra så att det krävs färre externa länkar för att uppnå bra placeringar.
”Ankartext är den klickbara text som användarna ser som en länk, och är placerad i ankartaggen (a href=”…”) (!– a–). Denna text talar om för användarna och Google något om den sidan du länkar till. Ju bättre ankartexten är, desto lättare är det för användarna att navigera och för Google att förstå vad sidan du länkar till handlar om” – Google


Pris

Priset avhänger självklart av hur omfattande din nya hemsida ska vara. Vi kan dock nästan garantera att vi är billigare än de andra webbyråerna i Nyköping, så kontakta oss för ett pris innan du bestämmer dig. Du betalar först när du är nöjd med resultatet såklart!

Fyll i formuläret nedan, då kontaktar vi dig snarast!

8 + 9 =